27. heinäkuuta 2012

Elmeri -jahdissa


Minulla on (omituinenkin) tapa kerätä kaikkea mahdollista mitä irti lähtee. Oli se sitten ravintolassa maustepussit tai ilmaiset kynät markkinoilla, minä olen napannut ne laukkuuni. En edes tiedä mitä niillä teen mutta jostain syystä kaikki ilmainen on napattava mukaan.


Kaupassa, jos tarjolla on maistiaisia, minä olen ensimmäisenä tiskillä ennen kuin kun kukaan muu edes on huomannut sen olemassa oloakaan. ”Harmi” vain että niistä yleensä löytyy kaikkea mitä allerginen (ja nirso) ihminen ei voi koskeakaan. Allergiarasismia. Tosin mitäpä siitä valittamaan, itse olen nirsoiluni valinnut.

Ja sitten ovat vielä nämä keräilyt ja kylkiäiset. (Niin kuin moni osasi jo arvata Paperiparatiisi –postauksen perusteella.) Olen tilannut suurimmat osat lehdistänikin vain kylkiäisten perusteella, ja keskittänyt ostokseni sinne mistä saan leimoja kortteihin.

Minulla on picnic-passi, subwayn kortti, kesän valiojäätelö kortti, suomalaisen kirjakaupan pokkaripassi jne. Siskoni tunki käteeni vielä Ison Omenanleimakortin jolla saa leiman jokaisesta yli 15e ostoksesta mistä tahansa liikkeestä. On muistettava kiikuttaa vain kuitit ja kortti infotiskille. Kiitokseksi saa ilmaisen frozen yogutin uudesta YO! –yogurttibaarista. (Tai joku muu saa sen minun kustannuksellani, allergiarasismia näet tämäkin.)

Harvoin sitä tulee tuhlattua tosin noin ”paljon” Omenan liikkeissä, apteekkia lukuun ottamatta. Mutta apteekkejakin vaihtelen usein, sillä onhan se noloa mennä jokaisena kertana suoraan vatsalääke osastolle. Siinä sitten kassalla kun on ostokset leväytetty, on vain toivottava (joka on turha) ettei kassaneiti katsoisi kovin tarkkaan ostoksia. Ja ettei sieltä tulisi sitä kiinnostunutta katsetta ”jaa että ummetusta! jaa-a ja vielä kaasuongelmiakin!”. On vain muistettava hymyillä ja kiitettävä. Aivan kuin olisit ollut ostamassa vitamiineja.

Nyt katosi kyllä aihe kuin multa kukkaruukusta. Meni suoranaiseksi p*jauhannaksi. Niistä leimakorteistahan tässä oli kyse.

Niin tosiaan nyt ihanan Kayn vinkkaamana minäkin kävin hakemassa Ingmanjäätelöpassin. (Elmeri on saatava kotiin!) Tulee vain hiukka kiire kuten haisulini huomauttikin, aikaa on vain 31.7 asti ja minulta puuttuu vielä 9 leimaa. Sotasuunnitelmani oli että sunnuntaina Salossa vieraillessamme, raahaisin sukuni torille jäätelölle. Joku saisi vielä ottaa yhden ylimääräisenkin. No se vesittyi nyt siihen ettemme lopulta lähdekään Saloon.

Joten tilanne on tämä, 5päivää aikaa saada 9leimaa. Onnistuuko? Mistä löytää ingmanin kioskeja, onko niitä espoossa? Kisasivutkaan eivät auta asiaa kun paikat eivät näy. Saako leiman spice icesta?

Jäätelöähky sekä päänsärky siis tiedossa.